My dreams are worth living

søndag, september 18, 2005

Nok en uke i solen


Enda en uke har gått, så hva har skjedd?

Erasmuspartyet var ok det. Veldig varmt og veldig mye folk, men der var i allefall noen som var hyggelig å prate med.

Italienskkurset bli gøyere og gøyere jo mer jeg lærer. Så lenge man bruker enkle ord forstår jeg ganske mye.

På torsdag var jeg hos koordinatoren min for å finne ut hvordan jeg melder meg opp til fag, og hvilke fag jeg kan velge mellom. Det viser seg at jeg kan velge mellom fag både på bachelor og masternivå, og man melder seg ikke opp - man bare møter opp. For å finne ut hva de forskjellige fagene dreier seg om må jeg maile hver enkelt foreleser og spørre - for å sikre at jeg ikke får overlapp med noe jeg har fra før av. Det som er litt kronglete er at dersom jeg blander fag fra bachelor og masternivå, kan jeg risikere at timeplanen min ikke går opp. Timeplanene for de forskjellige fagene blir heller ikke lagt ut før 26 september - samme dag som semesteret starter... jaja.

Per har vært her siden torsdag kveld. Vi har gått byen rundt, ruslet fra bar til bar og spist tapas, tuslet i butikker og spist god mat. I dag skulle vi reist til Ravenna, men det striregner så det var lite fristende. I stedet blir det kanskje et museumsbesøk.

Ellers har akkurat smadret en skorpion (de er visst ikke så veldig farlige). Nå vil jeg ut og drikke kaffe!

- og jeg har forresten oppdatert bildegalleriet. Der er noen nye bilder i albumet som viser hvor jeg bor, og noen flere fra byen.

Ciao tutti!