My dreams are worth living

onsdag, september 28, 2005

Første skoledag

I dag har jeg vært på min første ordentlige forelesning. Jeg måtte bite meg hardt i tungen for ikke å begynne å le da foreleseren åpnet med "Cos'è un suono?" - på norsk: Hva er en lyd?

Jeg har nemlig meldt meg på et kurs som heter Informatica Musicale. Tenkte det kunne være morsomt å se vinklingen lyd mot data/internett - men jeg er spent på om vi noengang kommer så langt! I dag har vi regnet dB og lufttrykk, snakket om frekvenser, overtoner og noter.
Mykere start kunne jeg ikke fått. Jeg lærer mer italiensk enn informatica musicale i disse timene i allefall.

På søndag var jeg på potetfest i Tolè, en liten landsby i fjellene ca en halvtimes kjøring fra Bologna. (Regn et par timer hvis du kjører med Rocco, for da må du legge inn spisepause - men ikke på hvilken som helst restuarant. Rocco blir nemlig nervøs hvis han ikke får mat, sitat Maria Rita) Maria Rita er verdens søteste, og hun dytter meg på vennene sine hvis hun ikke har anledning til å ta seg av meg selv. I helgen var hun i Torino, så da ble det potetfest på meg. Tolè er visst kjent for potetkvaliteten sin - gule, hvite og røde poteter. Vi så folkedans og ruslet på markedet, drakk kaffe og tittet på folk. Dere finner noen få bilder i galleriet...

Ellers har uken gått med til italienskkurs, lekselesing, isspising, byturer, shoppingturer, og myye leting på internett etter fagtilbud og informasjon. Koordinatoren min visste ikke når fagene mine begynte, presentasjonen av programmene kunne jeg ikke gå på fordi jeg var på italienskkurs, og timeplanen ble ikke lagt ut før mandag denne uken - dagen før kursene startet.
Jeg har også ruslet bortom Erasmuskontoret x antall ganger for å få fikset papirene mine. Desverre er åpningstidene er helt umulige, og noen ganger bryr de seg ikke om å holde åpent innenfor tidene de har lovet en gang. Men, men hvis de ikke er så nøye på det, så kan det ikke være så farlig om ikke alt er i orden enda. Tar det som det kommer :-)

Ci vediamo domani!
Vi sees i morgen!

1 Comments:

  • Hey babe!

    Fytti grisen, det virker jo som du koser ræven av deg... :) God blanding av skole og moro høres det ut som. Og for et kupp å få seg den leiligheten med Maria Rita da! Siden hun er så kul og snill i tillegg, mener jeg... Hva med å slenge ut et oppdatert bilde av deg selv også? Har du blitt ekkelt brun, f.eks.? Og en annen ting - kommer du hjem til jul? I så fall må vi jo bare få skvist inn et lite kaffebesøk, eller hur?

    Her i Norge er alt bra, går fortsatt og venter på at ting skal sette igang, men har masse igjen på mine berømte lister, så jeg har ingen hast enda :)

    Mange klemmer fra,
    //Astrid

    By Blogger AstridVU, at 29/9/05 08:30  

Legg inn en kommentar

<< Home