My dreams are worth living

onsdag, oktober 05, 2005

Ferdig med en eksamen

I dag har jeg hatt skriftlig eksamen i italiensk, og det gikk ganske greit. I morgen er det muntlig - det blir vel litt verre, men jeg krysser fingrene for at det går bra. Vi har også fått tilbud om å fortsette på italienskkurs, men det koster penger og de vet enda ikke når de starter opp. Får se hvordan det passer med de andre studiene mine.

Fagene jeg ellers har begynt på er Informatica musicale og Linguistica computazionale. Jeg hadde også tenkt å melde meg på sicurezza, men det var ikke fullt så enkelt. Oppmøtet i dette faget er obligatorisk, og krasjer med andre fag. I tillegg ville det dukke opp tre overraskelses-quiz i løpet av semesteret som teller 25% av karakteren. I stedet har jeg tenkt å følge AI-kurset (Artificial intelligense for ikke-infovitere ;-) ), selv om jeg egentlig var grundig kurert for ønsket om å lære noe sånt. Venter på svar fra en professor der...

Av sosiale ting har det også skjedd en del.
Fredag var jeg ute med Eva fra Norge, og to svenske jenter. De lurte i meg en pannekake med hvit sjokolade, og siden har jeg nesten ikke klart å tenke på noe annet.
Søndag var jeg i Comacchio med Maria Rita, Rocco og Rossano. Comacchio er et sjarmerende lite sted med kanaler som blir referert til som et lite Venezia. Langs hele kysten i Emilia Romagna (regionen jeg bor i) har det vært åpen marina. Masse aktiviteter som handler om fisk, kokekunst og vitenskap. Det var ganske surt den dagen, men vi fikk nå tittet litt i boder og kjøpt litt lokale delikatesser. Vi spiste også middag der - hele byen var dekket opp for å servere ål med fritert polenta. Jeg er ikke imponert over ål, har jeg funnet ut.
Maria Rita har forresten også lurt meg til å smake på småsnegler. Små gummiklumper som smaker salt og sært.
Mandag derimot fikk jeg et herremåltid. Da var MR og jeg invitert til Marco og Carmine på middag. Det var veldig koselig.
Tirsdag var det fest i Bologna, så da var universitetet stengt. Festen var for San Petronio som er Bolognas skytshelgen. Det var litt aktivitet på torget med musikk, fyrverkeri og luftballong, men jeg stakk bare innom en liten tur.
Som dere ser, så skjer det en del - og jeg tror halvparten handler om mat!

Ellers begynner det å bli høst her også. Bladene begynner å bli gule og det er rimelig surt de dagene solen ikke er fremme. Nå må jeg en tur på shopping også, ellers fryser jeg i hel. Sommerklær holder ikke lenger.

Kryss fingrene for meg i morgen da!
Ciao

1 Comments:

  • Ugh... I know. Brukte over en halvtime på å slette én kommentar i går - og da ga jeg opp resten.
    Fantastisk bra linjer her av og til, skjønner du...

    By Blogger Benedikte, at 6/10/05 20:31  

Legg inn en kommentar

<< Home