My dreams are worth living

lørdag, januar 21, 2006

Tilbake i pannekakeland


Denne kameraten prøvde å sjarmere seg inn vinduet mitt i sted. Faktisk dunket han så hardt at jeg tror jeg må vaske bort noen snutemerker!

Etter en lang juleferie på farten i Norge, er jeg altså tilbake i Italia. Julen var koselig, men travel. Jeg har vært i Oslo, i Bergen, tilbake til Oslo, inn i skogen - og tilbake til Oslo igjen. Jeg har vært ufrivillig i Stavanger og blitt busset til Bergen pga. elendige værforhold, jeg har vært på julebord, i bursdag, feiret jul, vært på byen, på venninnelunch, på enda en bursdagsfest, feiret nyttår i badestamp med snø i håret, vært på Elvisjubileum, ute og spist middag, borte og spist middag og hjemme og spist middag - og resten har ikke hjernen kapasitet til å huske. Likevel rakk jeg ikke å treffe alle jeg hadde lyst til å treffe. Satser på at dere finner veien til Italia istedet!

Forrige helg var vi en tur i Treviso for å se på en kinesisk utstilling kalt Silkeveien - "La via della seta". Treviso ligger ikke langt fra Venezia, og er en nydelig liten by med kanaler og flotte byggverk. Jeg klarte dessverre å ta med meg et kamera med flatt batteri, så jeg har surfet en runde for å finne noen bilder - her og der. Utstillingen var fin den, men organiseringen var til å få utslett av! Den var satt opp i et lokale med bittesmå rom med ganger i mellom, og fordelt over tre etasjer. Samtidig var utstillingen så populær at det var proppfullt av mennesker der inne. Det var helt umulig å stille seg litt på avstand for å betrakte objektene - da ville du rygge inn i veggen bak deg og alle andre frekke turister ville stime sammen foran deg. I tillegg var informasjonen om utstillingsobjektene så meningsløse at du kunne le deg en bunk! (ja, man kan det i Bergen tenk!) Ved siden av en keramikkfigur av en mann, kunne det f.eks. stå skrevet "her ser man en keramikkfigur som skal forestille en mann". Eller ved et stykke av et gult, mønstret silketrykk kunne det stå "gult, mønstrete silketrykk - håndsydd". Det vet jeg vel - jeg står jo og ser på det... Litt vittig var det jo.
Det var en fin tur. Vi spiste god mat - fantastisk tiramisu - og fikk med oss en aperitivo på en kafé og litt shopping før vi satte oss på toget hjem igjen.

Nå prøver jeg å lese til eksamen i informatica musicale, men det er mye gøyere å skrive blogg, eller å sjekke nyhetene - sånn ca hvert 5 minutt... Jeg har i allefall fått elendige programmet til å virke, så nå leker jeg synth-bygger. Heldigvis får jeg lov til å komme å se på de andre som skal ha eksamen to uker før meg, så det kan jo forenkle sakene litt. Nå skal jeg leke litt til, og så skal jeg ut og spise pizza med Maria Rita og Marinella som er på besøk.

Buona serata!
(ha en fin kveld)

1 Comments:

  • Tjena Ben!
    ...og Godt Nytt År! :)

    Synd vi ikke fikk truffet deg ila juleferien din, men c'est la vie - skjønner du har hatt nok å gjøre! Er nok ingen umiddelbar fare for at jeg / vi får tid og penger til en svipptur til Italia, så vi får heller satse på at du kommer hjem igjen snart.

    Jeg fikk heller ikke med meg reunionen til Jobline/Monster, så vi får vente i "spenning" til bilder og oppdatering kommer ut på www.bjorbekk.com (for det gjør det vel?). Har faktisk ikke snakket med noen som har vært der engang.

    Anyhuuuu... Håper alt er bra med det, høres virkelig sånn ut - og så snakkes vi plutselig!

    Klem,
    //Astrid (og gutta)

    By Blogger AstridVU, at 23/1/06 16:30  

Legg inn en kommentar

<< Home