My dreams are worth living

lørdag, november 05, 2005

Dolce repieto tea verde


Gjett hva jeg har funnet!
Marshmallows med smak av grønn te, fylt med rødt bønnesyltetøy! Kan det bli bedre?
Jeg snublet inn på Asia-markedet for å kjøpe litt ting og tang – og der lyste de mot meg. Green tea marshmallow – Red Bean Jam (eller rød soyaguffe om du vil) – made in Japan. De var jo ikke til å komme utenom, så jeg plukket lykkelig med meg en pose hjem.

Etter at jeg hadde skuffet i meg alle sammen (de var faktisk spiselige, selv om de støvet litt i munnen), fant jeg denne bruksanvisningen på baksiden. Her trenger jeg litt hjelp ettersom japansken min er litt rusten for tiden...
Hva er det denne bruksanvisningen sier?



Bilde nr. 1 – ha ett eller annet flytende i en skål med masse marshmallows. Vann? Melk? Sake?
Bilde nr. 2 – putt inn i microen.
Bilde nr. 3 – putt flytende marshmallows inn i microen en gang til?
Bilde nr. 4 – hell guffen fra skålen opp i glass og sett i ovnen? (evt. i bussen? – litt diffus tegning spør du meg...)

Det er helt utelukket at det kommer noe grønn te ut av disse skumklumpene – så hva i alle dager blir det? Varm, grønn sukkersuppe med rødbrune klumper?
Har jeg nå gått glipp av en gourmet-opplevelse fordi jeg ikke så denne bruksanvisningen før det var for sent, og alle de små, grønne skumballene var fortært?

Og hvorfor er det kaniner på posen? Spiser kaniner marshmallows til vanlig? Eller drikker de kanskje grønn te? Kan marshmallows gå som kaninfôr så lenge de er grønne? Er all grønn mat kaninfôr? – Er alt grønt spiselig?

2 Comments:

  • Så mange spørsmål, og så få svar. Følg med i neste episode av "Dolce repieto tea verde".
    PS. Det så ikke særlig godt ut, sikker på at det ikke er spinat?

    By Anonymous Anonym, at 6/11/05 00:07  

  • hehe - det var ikke så veldig vondt - og jeg er ganske sikker på at det grønne var grønnsaksfritt! Den rødebrune snegleformete klumpen i midten er jeg mer usikker på...

    By Blogger Benedikte, at 6/11/05 04:00  

Legg inn en kommentar

<< Home