My dreams are worth living

søndag, oktober 16, 2005

Ost og honning


I går så jeg Katakló, en fantastisk danse- forestilling. Den er koreografert av Giulia Staccioli og inspirert av diktet "Gli Uccelli" av Aristofane. "Gli Uccelli" betyr "fuglene" - en svaletype, tror jeg. Både kostymer, kulisser og lysdesign var holdt i fargene sort, hvitt og sølv, som ga spennende effekter.

I dag har jeg vært på marked i Baricella, en liten landsby ca. en halvtimes kjøring herfra. Jeg trodde jeg skulle på varemesse, for det sto det i ordboken min, men det skulle jeg ikke - ikke det vi i Norge forbinder med varemesse i allefall. Alle gatene var fulle av salgsboder som solgte klær, håndarbeid, kjøkkenartikler, leker, smykker, duker, duppedingser, ost, honning med forskjellige smaksnyanser, spekemat, brød og kaker, smågodt, ristete kastanjer, nøtter, frukt, lokale panini og romanske piadini, fritterte pizzaer og landbruksmaskiner. Og pannekaker selvfølgelig.

Til kvelds i dag har vi spist oster, pære og honning med kastanjesmak. Molto buono!